Knallgrön soppa

 
 
 
Och så har jag .. Bella 42 år ... första gången i mitt liv koka spenatsoppa.
Att det var så här vansinnigt enkelt att göra visste jag verkligen inte.
 
 
Läst att spenatsoppa är perfekt återhämtningsmat efter träning eftersom det hjälper kroppens muskeluppbyggnad. Så nu kan jag laga den perfekta soppan ... nu är det då bara att ta itu med den hårda träningen ... så blir jag kanske lika stark som Karl-Alfred  ;)
 


 
 
 
Och vad tyckte familjen?
 
Den större av döttrarna tyckte att det var trevlig med en så här hälsosam soppa. Sonen undra om det redan går att klippa gräs ...  ;)
Min man äter ju som bekant allt jag serverar ♥.  Lilla Vera valde att äta korvsoppa.
 
 


 
 
 
SPENATSOPPA


1  l vatten
2½ msk höns eller grönsaks fond
400 g djupfryst spenat
2 msk vetemjöl
1 dl grädde
salt och peppar



Koka upp vatten och fonden i en kastrull. Tillsätt den frysta spenaten och värm tills spenaten tinat. Köra soppan med mixerstav. Rör ut vetemjölet i grädden och tillsätt det i soppan under omrörning. Låt koka 3-5 minuter. Smaka av med salt och peppar.
Servera soppan med ägghalvor.


 

Inga kommentarer:

Ju fler kockar ...

Ju fler kockar ... desto sämre soppa! Ett ordspråk som efter igår faktiskt får gå och slänga sig i väggen om man frågar mej :)  Fic...