Att fira påsk





Betyder att man på långfredag dukar fram 23 kuvert.

Och i år gjorde jag något som jag absolut inte brukar syssla med ... jag valde att inhandla färgade ljus. Och jo det visade sej att vara ett helt lyckat val.

Åter en enkel och klassisk dukning i Villa Alén 







Och som välkomst drink en påsk gul  ... 


BELLINI

1/3 persikojuice 
2/3 champagne eller annat mousserande vin 

Häll först i persikojuicen i ett högt champagneglas och fyll sedan upp med någon god skumpa som du har till hands. 








Och så en oskarp bild på mej och min lilla tös som faktiskt snart kommer att bli myndig. 
Vart går alla åren? Tycker att det var precis nyss hon var ut och påska. 








Tur så har vi vår lilla iltatähiti Vera.
Och tandlös som hon nu är så var hon helt perfekt som påskgumma.








Och på eftermiddagen skulle det påskas med kusinerna Astrid och Linnéa.  

När jag, min äldre syster Tina, mina kusiner E och M var "små"  (betydligt äldre än lilla V) påska vi i timmar ... vi promenera tusentals kilometer den här dagen ... hem och tömma kannan och så ut igen.

Men vårt saldo i form av godis var också där efter ... vi hade litervis med godis när vi i skymningen var klara. Minnen man minns så väl ... minnen med massa kul, bus och skratt.







Jag hittills har vi gjort det som de flesta andra gör under påsken. Ätit goda middagar och druckit goda viner. Bland annat har vi firat påsk med Maria Montazami ;)
Hennes rosévin hade en helt fantastisk vacker färg och en frisk och vårig smak. 


Fin kväll till er alla!




Inga kommentarer:

Kom in i rätt höststämning

I höstens tider finns inget godare än en värmande soppa. Smakrika och färgglada  soppor är både vackra att se på och goda att äta. ...