Falsk




Falsk moussaka är moussaka gjord på potatis istället för med aubergini.





Hälsningar från Vasa där jag varit dessa två dagar.
Hade liksom noll tid att njuta av själva staden. Landade sent, sent  på onsdag på bästa hotellet Astor och efter en snabb middag var det bara hotellrummet som lockade.

Men inget hotellrum som helst ... The Lady Room som har ett badrum med jacuzzi.
Så vid midnatt låg jag och njöt i "min" jacuzzi. Snacka om vardagslyx.








När jag reser bort för att par dagar så brukar jag fylla kylen med enkel mat till resten av familjen. Denna gång blev det 




EN RIKTIGT ENKEL FALSK MOUSSAKA

800 g malet kött
330 g Delux tomatsås  (se bilden)
3 påsar á 750 g Oolannin vitlökspotatis
c10 dl grädde
3 ägg
200 g riven ost
600 g krossad tomat (Mutti)



Stek kött och tillsätt tomatsåsen. Låt puttra någon minut. 
Lägg hälften av potatisen i en ugnsfors och häll på allt kött och sedan den krossade tomaten. Strö över hälften av osten. Lätt på resten av potatisen.  Blanda grädde och ägg. Häll gräddblandningen över potatisen och strö över resten av osten. Grädda i 225 grader i nedre delen av ugnen i c. 40-50 minuter.

Servera med en grönsallad.







Det perfekta med denna rätta är att den går så jätte fint att värma i micro
dag två och tre ;)



Inga kommentarer:

Julig smak av äpple

Batteriet är laddat efter den årliga weekendresan med de bästa av brudar.  Tack igen  A, B och C för allt skratt och alla tokigheter...