Om att njuta av vardagen





Skrev idag på Instagram att jag inte är den där sportiga maratonlöparen utan att en hundpromenad på bilfria och slingriga skogsvägar är mera min grej.

Och vad har nu då detta med mitt kvällsmål att göra?
Absolut inget :)


Gällande kvällsmål så diggar jag nog allt men oftast blir det nog en smörgås på mörkt bröd. Men idag då jag var och handla kunde jag inte motstå en stor förpackning med det ljusaste rostbröd man bara kunde hitta i hela butiken. 







Och när man nu en gång kör en lite mindre hälsosam variant av kvällsmål kan man ju lika bra gå all-in. Så istället för en ostskiva blev det ett lager smör och så ett lager pomeranscurd på det.



”Vänta inte på speciella tillfällen. Fånga de vanliga stunderna och gör dem extraordinära”.
Orison Sweet Marden



1 kommentar:

Scarlet sa...

Aah, så fin bild, och pomerans curd måste jag bara beställa. Lemoncurd kör jag med ofta, men detta var nåt nytt. Välkommen att kika in hos mej:)

Gottigottgott ...

... med bara 3 ingredienser. Vem älskar inte stora chokladmaränger som är sådär krispiga utanpå och lite sega inuti? Oc...