En helg med fester







Vi är knappast den enda familjen som denna helg haft en kalender fylld med fest.
Ville gick ut nian, så på lördag morgon kl 0800 var det fest nr 1 ... Villes skolavslutning.

Han i en snygg kostym med en ljus grå slips. Och jag hade svarta tights och en vit lös blus till det .






Fest nr 2 var en studentfest. Man brukar ju uppvakta studenten med något som dom kan ta med sej till studielyan. Älskar själv vita och härligt fluffiga handdukar så det fick bli årets studentgåva. 







Vera har fått en ny klänning inför alla kommande fester och på lördagen var det perfekt väder för en blommig ärmlös sommarklänning.






Veras mintgröna cocktailklänning med rosa blommor är av märket Happy Girls.
Happy Girls har många härligt flickiga klänningar. 






Och till min outfit nr 2 ... vit blus och brun pennkjol ...  fick jag låna dotterns klocka.
En så himla snygg Tommy. Tror nog att min egna i silver blir lika snygg bara den får en metall rem.






Söndag morgon vaknade vi till full sol. Och vi är så lyckligt lottade med vår tomt att trots att det idag blåste så hade vi det ganska vind stilla och varmt på gården.





I växthuset är det nu så varmt att både gurkan och tomaten har flyttat ut.
Vill du veta mera om mitt växthus så kan du kolla vad ja bloggat om tidigare HÄR 






Fest nr 3 ... söta Linnea 8 år.






Mycket sött och gott blev vi bjudna på. Och kaffe serverades ur Villeroy & Bochs Gray Pearl kaffekopp av värdinnan som hade en snygg ljusblå blus från  ... jo ;) Lindex.


Ingen som tar sommarlov hos Aléns ännu. Ungdomarna har båda sommarjobb och både jag och Robban får semester först om många, många veckor. 



Inga kommentarer:

Ju fler kockar ...

Ju fler kockar ... desto sämre soppa! Ett ordspråk som efter igår faktiskt får gå och slänga sig i väggen om man frågar mej :)  Fic...