Ett kalas ...




Nu blir det ett bildregn. Har inte så mycket tid mellan allt fixas och bakas i och med att vi idag firar hennes födelsedag med släkt och vänner ... men nog så pass mycket att jag hinner lägga upp några bilder som jag redan knäppt. 

Jo nu har vår kronprinsessa blivit myndig ♥

Och den stora dagen var igår ... 7 maj. Dagen inledes med  sång, paket, ballonger och en födelsedagsfrukost. 






Sen tillbringade  den "lilla tösen" kvällen med sina bästisar medan jag baka och tog emot blombud.  







Det var min mor som hämtade denna söta bukett.
Och vad dom fina rosa blommorna heter jag ju redan glömt ... grrrr.  







Och se så fint dom passar in på kaffebordet :)
... som för övrigt är dukat i svart och vitt. 






Färgen svart och vitt är en genomgående temafärg ...så det fick även bli svart-vita sugrör. 








Orsaken till att det blev dessa två "färger" är ballongerna som ännu hänger kvar i köket  från party hon hade med sina vänner på 1 maj.
Texten på de svarta ballongerna har vi fixat med en vanlig vit tusch.












Det blir bubbel och mycket gott idag ... men mera om det i ett senare skede.



Trevlig helg!


2 kommentarer:

maria sa...

Blommorna heter ranunkel, de är jättefina! Mina favoriter. Letar efter blomknölar så man får dem i trädgården också 😊

Bella sa...

Så var det :) TACK Maria!

Ju fler kockar ...

Ju fler kockar ... desto sämre soppa! Ett ordspråk som efter igår faktiskt får gå och slänga sig i väggen om man frågar mej :)  Fic...