Fredagsvepet

 
 
 
 
 
Länge sen det varit en fredag då jag bjudit på ett fredagsvep. Framför mej är nu ett veckoslut med absolut INGET program och inget jag måste göra ... så himla välkommet och sköt. Ska bara sitta ute i solen och njuta ... och kanske planera något som involverar ordet födelsedag ;) 
 
 


 
 
 
Denna fredag blev det en snabb  CHILI CON CARNE till middag. Och när man serverar den med hemgjord guacamole blir det fest.
 
 
 
 
 
 
Och så åter ett tips om en bra tv serie man hittar på Yle Arenan ... OUTLANDER
 
Faktiskt en av de bättre serierna jag sett på länge. Outlander är en brittisk-amerikansk dram tv-serie som baseras på en historiska tidsresa. En riktigt estetisk snygg tv serie.
 
 
 


 
 
 
Och sången ♥
Den heter heter "Skye Boat Song" och är framförd av Bear McCreary & Raya Yarbrough.
 
 
 
 
 
 
Rabarberns bästa tid  är typ nu ... så självklart blir det något sött och gott till kaffe som är bakat på just rabarber.
 
 

 
 
 
 
Behöver du inspiration ... kolla mina recept med rabarber HÄR
 
Ha en riktigt skön fredag ... nu tar jag helg!
 
KRAM 

Inga kommentarer:

Pastasallad

Pastasalladen är ett bra inslag på buffébordet då du bjudit hem många gäster på grillfest. Den här pastasalladen passar till både få...