Lyxkaffe hemma





Nu har vi då maj månad och de flesta skolklasser har redan avslutat insamlande av pengar till klasskassan. Klasskassan som skall ta dem på en oförglömlig resa tillsammans med gänget.


Visst är vi föräldrar en viktigt del i det här med att hjälpa till med att samla ... så varför inte fixa lite nytta med nöje. För mej är det A och O att kaffe jag dricker här hemma verkligen är gott. Det är här jag har gott om tid att njuta.

Så nu kan klasser samla pengar genom att sälja gott kaffe till släkt och vänner. Me like idén. 







Kaffekassans kaffe är riktigt, riktigt gott kaffe. 

Kommer i en snygg förpackning så kaffet lämpar sej även super fint som en liten gå bort present. 



Malt kaffe är en färskvara och faktiskt ett ganska känsligt sådant. Så ha därför kvar kaffet i originalförpackningen och förvara det i kylen ... på så sätt håller du kvar alla de härliga kaffearomerna mycket längre. 







Nå nu är det ju inte bara klasskassan som behöver pengar ... det samma gäller ju även alla föreningar som barnen är aktiva i. 

Varför inte sälja kaffe och på detta sätt få in en bra peng?
Intresserad så kolla HÄR för mera info. 







Nu tar jag ta mitt megakaffe och sätta mig och njuta en stund.


Ha det gott!








2 kommentarer:

Linda sa...

Oj så lyxigt! Och vackra bilder!

Bella sa...

Tack Linda ... du har inte heller så tokiga bilder på din blogg :)

Gottigottgott ...

... med bara 3 ingredienser. Vem älskar inte stora chokladmaränger som är sådär krispiga utanpå och lite sega inuti? Oc...