Våra gårdshus






Känns som om jag vore frisklufts förgiftad efter att ha varit ute hela dagen. Men oj vad vi har fått mycket fixat. Känner mej riktigt nöjd med dagens arbetspass. 








Växthuset är nu redo och jag längtar efter att få fylla det med ... gurkor, tomater och olika  örter. Nerver för att förså har jag ju inte så för mej blir det att handla plantor på torget. 



 



Idag blev alla fönster tvättade, taket tvättat, såbäddarna tömda och tvättade. 
Allt är klart, möblerat och fixat.

Vera gick ett varv med kameran och jag ser att hon har lyckats fånga mej och min gårdsoutfit ... snygg va. Kan inte bli mycket mera finskt  ...  kolla bara mina fötter.






Lekstugan fick även den en ordentlig vårstädning. Städad, pimpad och så tömdes den på typ tusen ton sand ... så nu är den klar för nya lekar. Och att det finns föräldrar som  förbjuder sand i lekstugan är nog inget jag någonsin kommer att förstå mej på.







Nu har lilla tösen Vera en ren matta, ren kökshandduk och nu dofter där gott ... så jo hon stortrivdes och bjöd mej på en tre rätters morsdagsmiddag för att fira. 







Kollade även idag hur det gått med vitlöken jag sådde på hösten. Blev glad då jag såg att något grönt kommit upp ... men hur ska jag veta när den är klara att skörda? Anyone?






Men på riktigt, vilket väder alltså!  Solen sken, det var varmt och skönt, alla gårdshus städade ... det här måste ju firas!


Ha det gott och så passar jag redan idag på att önska alla en trevlig morsdag!



Inga kommentarer:

Ju fler kockar ...

Ju fler kockar ... desto sämre soppa! Ett ordspråk som efter igår faktiskt får gå och slänga sig i väggen om man frågar mej :)  Fic...