Blåsblomma





Vem har inte blåst på en utblommad maskrosboll?
Och trots min ålder tycker jag ännu att det kan vara riktigt kul att med bara ett andetag försöka blåsa bort allt “dun” från en utblommad maskros.






Annat som vore kul är att ha ett macro-objektiv till min kamera ... ett objektiv som man kan fota blommor på ett sådant där hysteriskt nära håll.


Så ser ni mej någon gång under sommaren i rabatten, mitt bland blommorna, är det säkerligen så att jag har inhandlat ett macro-objektiv till kameran.






Detta är allt vad jag kunde åstadkomma med min kamerautrustning idag. Och en utblommad maskros är egentligen ganska fascinerande eller hur. 



Inga kommentarer:

En lite bortglömd sötsak

Jag hade ingen tid att blogg om min födelsedags"tårta" innan resan ... så tänkte göra det nu istället.  Det bjöds på en en...