Gräsänka i några dagar






Idag blev jag gräsänka för några dagar framöver, då gubben min for iväg på arbetsresa.
Efter att ha handlat, sökt Vera från dagis, lagat mat, rastat hunden och fixat med lite andra dagliga hushållssysslor är det skönt att bara sätta sej ner med en kopp te. Vera underhöll sej själv en stund med kameran :)

Den rosa datorn har nu blivit min i och med att dottern skaffat sej en ny.  Borde ännu få fixat ett eget litet arbetsbord ... en egen liten blogghörna ... så att jag inte behöva sitta vid köksbordet varje gång jag skall blogga. 







På tal om gräs så nu hittar man riktigt fin persilja i butiken. En ostsmörgås toppad med persilja. Så jäääädrans gott liksom.





Nu skall den här gräsänkan snart hoppa i säng ..med datorn som sällskap. Att ligga i sängen, lyssna på musik och läsa bloggar ... det ni är en gräsänkas lyxliv. 

Ingen som undra vad man läser, hur länge man tänker läsa osv. Ett par kvällar så kan vara helt skönt ... men sen vet jag att det nog är hur mysigt som helst igen när man har någon bredvid sej för att kyssa god natt.


Oj tänkte helt glömma en fråga till er. 
Skulle villa ha tips på några bra poddar ... vet du någon så tipsa mej TACK!



Inga kommentarer:

Julig smak av äpple

Batteriet är laddat efter den årliga weekendresan med de bästa av brudar.  Tack igen  A, B och C för allt skratt och alla tokigheter...