Den 4 augusti ... i rött och vitt



 Vaknade nästan  bokstavligen med näsan fast i ett paket på min födelsedag ... han ♥ jag bor med hade lagt ett paket på sängkanten innan han tidigt på morgonen åkte iväg på jobb. Så det första jag typ gjorde var att öppna paket. Perfekt start på en födelsedag!

Sen kom det hemleverans av denna härliga bukett vita rosor.






Efter att ha lunchat med barnen på Knipan fixade jag klart inför dagens kalas. Var lite lat jo ... för jag återanvände samma vimplar som vid kräftfesten. 






Så 43 års kalaset (jo det var det jag fyllde) blev en fest i rött och vitt.






Och denna fina blomsterbukett fick jag av Kronprinsessan ♥
Hon känner sin mor väldigt väl och hade tidigt sugit in info om att kalaset i år skulle bli rött och vitt ...så självklart kommer hon hem med en bukett som passar in. My girl ;)






Det är så enkelt att med små medel att fixa till en helhet. En lika servett på brickan som i kaffekoppen och visp ser allt så mycket mera planerat ut. 


 


 Till ett enkelt kaffekalas en tisdag behöver man verkligen inte sju sorters kakor. En tårta, lite godis, bulla och kex ... och man får inte glömma glass till de "mindre folket" ... är egentligen allt som behövs. 





All in liksom ... till och med godiset valdes med omtanke. Någon kan tycka att detta inte är riktigt friskt ... medan jag tycker att det är hur roligt som helst att hitta grejer som håller sig till tema. 






Och även party coolern var fylld med rätt färg (fniss)






Jag passade även på att ta fram ett par av mina sockersöta skor  ... som självklart passa in i dagens tema. 






Årets sommarklänningen blev en vit en från Seppälä 




Till och med Han ♥ passade perfekt in. 

Damen i det fina silvergråa färgen på håret är min mamma. Hon är ju bara så mode medveten och vet att just den färgen är vad alla bloggare nu försöker fixa med färgburkar. Hennes färg är helt naturlig och så himla fin.





Den röd-vita tårtan bloggar jag om en annan dag.

Ha det gott alla bloggisar så ses vi i morgon.

KRAM







Inga kommentarer:

Ju fler kockar ...

Ju fler kockar ... desto sämre soppa! Ett ordspråk som efter igår faktiskt får gå och slänga sig i väggen om man frågar mej :)  Fic...