En massa hundöron




Kaffe, rostmacka med marmelad och nya IKEA katalogen ... det var så jag tillbringade min förmiddag idag. Kan bara säga ... not bad, not bad at all.

Och som vanligt blev det några hundöron i den nya IKEA katalogen ... 





Tallriken ENIGT med en grön kant tyckte jag genast bra om.


Och två stycken STOCKSUND fåtöljer skulle jag inte tack nej till. 





En sak är åtminstone klart och det är att vårt stora badrum skall under kommande vinterhalvår renoveras totalt. Allt gammalt ska ut .... jiiihuuuu! Och nytt, fint och fräsch in ... jiiiihuuuu! Har klart att färgerna i det nya badrummet skall vara vitt, svart, grått och så kanske lite mörkt trä ... så HEMNES badrumsserie är högt uppe på listan. 




Stekpannan GRILLA har jag redan drömt om många år men aldrig ännu fått den köpt :(
Med en grillpanna blir blir det både snyggare och godare ... och som med all matlagning så handlar det om att få rätt temperatur på köttet i lagom hastighet.






En ny säng finns även det högt uppe på listan. Den vi har nu är redan 20 år gammal. Har förnyat madrasserna men nu börjar det igen vara aktuellt så varför inte slå på stort och uppdatera lite mera i sovrummet. Gillad denna nya ljusa och vita TYSSDAL säng  ... 


men har redan för länge sen gått och kärat ner mej i den svartbruna HEMNES sängen.

Ja detta var  nu då bara några av mina hundöron ... sen behöver man ju alltid nya prydnadsdynor, sänglakan, kaffemuggar, servetter  ..... 


Första bilden min och alla andra från IKEA



Inga kommentarer:

Ju fler kockar ...

Ju fler kockar ... desto sämre soppa! Ett ordspråk som efter igår faktiskt får gå och slänga sig i väggen om man frågar mej :)  Fic...