Enkla saker




När man är lite "invalidiserad" ... så som jag är nu ... så uppskattar man verkligen de små enkla sakerna här i livet. Sådant som man annars i vardagen tar för givet. Som en så enkel sak som att kunna klä på sej själv och att smörja in sina ben. Nu har jag fått be hjälp med dessa. Kan dock informera er om att jag börjar göra små små framsteg :)





Sommarvärmen fortsätter och vi väljer att äta grillat till mat. Har ju blivit en massa grillat igen denna sommar så för att lite få lite variation så gjorde jag en annan röra till biffen mot vad vi annars brukar ha. 

Idag blev det avokado blandat med sweet chili sås. Ett tips... när jag skall krossa avokadon så brukar jag göra det på ett skärbräde. Så mycket enklare så än att krossa en massa avokadon i en liten skål. Gör man det på ett skärbräde går det mycket enklare. 




Den här röran passar lika fint till kött, broiler som till fisk.
Jag hade 3 mogna avokadon och typ 3 stora matskedar sweet chili sås. Kan inte bli mycket enklare än det här.





Inga kommentarer:

Finner inga ord ...

... och vet inte ens hur jag här på bloggen skulle kunna uttrycka mej gällande den tragiska händelsen som hänt i Ekenäs. Den berörd...