Ofrivillig selfie?





Går nuförtiden lite ofrivilligt omkring med ett telefonfodral med ordet SELFIE. Skulle bara ha det på lördag då min dotter lånade mitt lepardfodral. Men tyvärr blev hennes telefon stulen natten till söndag så dit for även mitt favorit fodral. 

Ett jätte STORT tack till parkavdelningen här i vår stad som hittade hennes körkort och bankkort vid ett roskis, ringde mej och även såg till att korten kom hem till postlådan. 






Annat ofrivilligt. Har en ofrivillig klädkod på gångs. Har nämligen svårt ... efter lördagens spagat ... att böja mej och således få på mej (utan hjälp av någon annan) allt som heter byxor. Klänningar och kjolar .... ja allt som man kan klä på sej över huvudet går fint i och med att jag kan klä på mej det helt själv. Så nu är det klänningar och kjolar som gäller en tid framöver. Tur så har vi en "indiansommar" på gångs och jag slipper frysa om benen. 


Det som lite harmar är jag jag inte kan gå omkring med klackar ... detta brukar annars för mej vara den bästa årstiden att till vardags kunna ha min skor med klackar. 





Den svarta kjolen och den tunn, tunna tröjan i silvergrått piffade jag idag upp med lite silver och krimskrams.



Nu blir det chips, dipp och soffan så ... seee U later!



Inga kommentarer:

Kom in i rätt höststämning

I höstens tider finns inget godare än en värmande soppa. Smakrika och färgglada  soppor är både vackra att se på och goda att äta. ...