Vilken helg




Ja här staplar jag omkring med krycka. Har liksom under helgen fått en "idrottsskada" ... nej jag har inte idrottat men skadan jag har är en typisk idrottsskada ... om jag förstått det rätt. 

Det var vid slutet av Ledins konsert som jag ... jo till Sensuella Isabella ...skulle visa min kära man hur man gör en fin avslutning på en bra låt. Ni vet så där som rockare gör i slutet av en bit ...hoppar upp och landar ner vid sista trumslaget. Nåja det var min tanke. Jag hade ju inte räknat med att göra mitt nedslag lite extra snygg (det var halt i gräset och benet gläd undan) och avsluta hoppet med spagat.  




Det såg typ ut så här (tack kära syster för bilden) 




Den liksom ofrivilliga spagaten har nu resulterat i en ordentlig lårskada.
Nu väntar jag på tid för ultraljud så man får veta hur stor skadan verkligen är. Man snackar om... intramuskulär blödning, det vill säga blödningen sitter kvar inuti muskeln. Det tar lång tid för muskeln att läka... eller så en intermuskulär blödning som sprider ut sig och efter någon eller några dagar syns som ett blåmärke. Eftersom blödningen sprids ut på ett större område går läkningen snabbare.




Så jag övergick från semester till sjukledighet. Inte så roligt som det ser ut på bilden. Men här ligger jag nu i soffan och dödar tid.



1 kommentar:

Anonym sa...

Såg säkert snyggt ut :) krya på dej! /ML

Sommarlovs göra

När det är sommarlov och det regnar ute ... då bakas det och jag hade de bästa assistenterna.  Vi baka chokladmuffins ... och själ...