A Girl Can Dream




Den som känner oss väl vet att det nu är väldigt aktuellt det här med att bli företagare i vår familj. Så aktuellt att till och med jag lite går och dagdrömmer om hur mitt företag skulle se ut. Måste redan nu meddela att nej jag skall inte bli företagare men ... "Girl Can Dream"

Mitt drömföretag har fått sin form av ... vad jag tycker att jag kan, vad jag tycker att jag är bra på och vad jag tycker om att göra. Skulle ha typ ”två ben” i mitt företag. Det första och ganska självklara skulle vara att jag skulle bli en festfixare. Tänk att få göra allt från början till slut, att få planera fester för företag eller för privatpersoner som liksom inte själv tycker att allt planerande är så värst kul. Stora konferenser och möten ... se till att allt löper för deltagarna. Se till att det dom inte tror dom behöver finns till deras förfogande.






Det andra ”benet” skulle vara bak/mat kurser för barn. En typ av av eftermiddags verksamhet för barn i lågstadiet. En dag i veckan då man kan baka eller en hel lång dag vid lovdagar då man kan fixa en hel meny och duka fint. De flesta barn älskar ju att hjälpa till i köket. Vispa, rulla, kavla och så självklar slicka skålen förstås.






Det jag absolut måste få hjälp med skulle vara att bygga upp mitt företag på den sociala median. Jag kan en massa men är absolut inte bra och har lärt mej så mycket att om man ska bli bra företagare skall man göra det man kan och överlåta allt annat till Webpower .







Öva lite på det här med att vara företagare då Vera på idag hade hem två bästisar för att baka. Två härliga brudar fylla av energi och iver. Töserna var super ivriga och planera redan vad vi ska baka nästa gång.  



1 kommentar:

Anna Granberg sa...

Köp boken Loopa (eller låna i bibban) och förfina din idé, jag är också såå sugen!

Julig smak av äpple

Batteriet är laddat efter den årliga weekendresan med de bästa av brudar.  Tack igen  A, B och C för allt skratt och alla tokigheter...