Alla dessa inbesparingar




Oberoende seminarium, möten, nyheter... ja oberoende vad man gör idag så tangera typ allt inbesparingar, nedskärningar och minskningar. Och visst förstår jag att något måste göras i detta land. 

Men en sådan här dag, då det kommer ett meddelande från biblioteket att boken jag frågar efter och önskat nu är införskaffad och reserverad och bara att komma och låna.

En sådan här dag önskar man verkligen att man inte drar in mera resurser och finansiering då det gäller våra bibliotek. För visst är det allemanslyx att kunna låna böcker helt gratis. Och att vi sedan ännu här i Ekenäs/Raseborg har en så bra personal i vår bibba som vi har så gör ju saken inte sämre. 






Boken jag önska är första delen av en ny serie och heter Röd Drottning.

Huvudkaraktären är den sjuttonåriga Mare som lever i en värld där samhället är uppdelat efter blod. De silverblodiga anses vara supermänniskor med alla möjliga olika slags förmågor som gjort att de reagerar över de vanliga rödblodiga som de använder som soldater, arbetare och tjänare. Klyftorna mellan de olika bloden är väldigt djupa och såklart finns det motsättningar när de rödblodiga ständigt blir förtryckta och utnyttjade av de silverblodiga...

Och självklart innehåller boken romantik.






Blev dock inte så många sidor idag för självklart ... som typ alla andra Ekenäsbor ... så besökte vi Ekenäs Höstmarknad.

Imorgon har jag en semester dag och i kalendern står det Åbo Weekend med brudarna. Mat, kultur och dans är vad som är inbokat. Så bloggen tar semester medan mitt Instagram och jag lever upp gott :)



Inga kommentarer:

En lite bortglömd sötsak

Jag hade ingen tid att blogg om min födelsedags"tårta" innan resan ... så tänkte göra det nu istället.  Det bjöds på en en...