Diverse





Alltså vilket vackert väder vi har. Hoppas ni har det bra alla kära läsare. 
Tänkte så här från soffan denna torsdag köra en liten mix av lite allt möjligt här på bloggen. 

Först ute är mitt hår. Det är egentligen väldigt sällan jag har det fast men idag fick det bli så för mitt hår hade inte en bra dag idag utan det kändes ganska livlöst och strävt. 
Och strävt är en bra egenskap om man skall fixa en fiskbensfläta. Hur man gör en sådan fläta hittar du HÄR






Den här årstiden ökar igen mitt te drickande så jag har fyllt på mitt sortiment. Clipper te är en av mina favoriter nuförtiden. För det första så är det ekologiskt, för det andra jätte gott och för det tredje har dom jätte snygga förpackning så man kan bra ha dom framme på hyllan.






Och medan jag har kameran i handen kan jag passa på att visa ett bildbevis på att allt inte är perfekt i en bloggares hem. Så här ser exempelvis utrymmet under hyllorna ut en eftermiddag i och med att ingen orkat tömma diskmaskinen. Här ligger nu disk från 5 personers frukost, två ungdomars lunch och en liten tös som fixat sitt mellanmål. 





Jag vet att jag har en lite bortskämd familj. Har jag exempelvis bakat bulla på morgonen så kan dom tycka att bullarna inte mera kvällstid kan kallas nybakta. Nybakta bullar hos oss är när dom ännu är lite varma efter gräddningen. Är bullan redan två dagar gammal så vill ingen ha dem mera.

Och det är då det blir Fattiga Riddare gjorda i våffeljärn.

1) Vispa ett ägg och c 3 dl mjölk. Smaksätt med 1 tsk vaniljsocker. Låt de gamla bullarna ligga i vätskan några minuter.

2) Lägg bullan i våffeljärnet.

3) Tryck ihop

4) Servera nygräddade med sylt och vispgrädde. 





Och idag fick världen veta vad årets Blossa glögg smakar.  Blossa 15 har en smak av Earl Grey med bergamott. Och den här ska jag köpa för kolla bara den fina flaskan ... den gillar jag.



Inga kommentarer:

Julig smak av äpple

Batteriet är laddat efter den årliga weekendresan med de bästa av brudar.  Tack igen  A, B och C för allt skratt och alla tokigheter...