Ordinary Evening





Idas Facebook-visa
Melodi: Idas Sommarvisa

Du ska inte tro att jag glömmer bort
de bilder vi plåtar ikväll.
Jag kommer att ladda upp varje kort
och vill inte höra nått gnäll.

De hamnar på Facebook helt indiskret
ja, även om du säger nej.
Du har ingen rätt att förbjuda det
för du har gjort samma mot mig.



Och det var gårkvällen :)
En kväll med en massa kul, en kväll med heta debatter ... med andra ord en helt vanlig kväll med syskonen.






Och till kräftorna blev det ett jätte gott vin och ett jätte s k i t vin. Här ovan en bild på det goda vinet. Det vinet jag inte alls diggade doftade bränt bildäck/gummi. Egentligen var det inget större fel på smaken men i och med den otrevliga doften så ville man inte dricka vinet. 






Däremot bjöd värdparet på en riktigt god välkomstdrink. En Bellini 
Dom hade typ nappat de sista flaskorna från vårt Alko, men då jag kollade som hastigast finns det gott av denna vara på många andra Alkon. 






Men en Bellini är ju inte så svår att svänga ihop själv. Hade den själv som välkomst drink på påsken. 

BELLINI

1/3 persikojuice 
2/3 champagne eller annat mousserande vin 

Häll först i persikojuicen i ett högt champagneglas och fyll sedan upp med någon god skumpa som du har till hands.



Nu blir det en slapp och slö lördag!

KRAM



Inga kommentarer:

Sommarlovs göra

När det är sommarlov och det regnar ute ... då bakas det och jag hade de bästa assistenterna.  Vi baka chokladmuffins ... och själ...