Tisdag 29 september




Den 29 september ... alltså idag ... firas den internationella kaffedagen i ett antal länder runt om i världen. 






Så medan dagens middag puttra på så tog jag mej en liten snabb fika. 
Kaffe, kex och några sidor i boken ... så himla skönt och avkopplande. 






Det blev en lite senare middag mot vad vi annars är vana vid. Nu var det ju inte den färdiga pastan som tog tid utan köttet som serverades till pastan.  Hade noll idéer på vad vi skulle äta till middag ... men då jag i köttdisken såg super fint entrecote kött (handlar i S-market) så bestämde jag mej för att testa laga en "falsk Osso Buco". För till en riktig Osso Buco skall man ha kalvlägg med ben. 

Och hör ni ...  det blev ju hur gott som helst. Kunde till och med minska lite på koktiden.


Så nu sitter jag här och bloggar ... nöjd, mätt och belåten ... med ett glas rött vid min sida en tisdag i september.


Livet ler ibland :)


Inga kommentarer:

Ju fler kockar ...

Ju fler kockar ... desto sämre soppa! Ett ordspråk som efter igår faktiskt får gå och slänga sig i väggen om man frågar mej :)  Fic...