Voila!




Så där jag, så hade jag lockigt hår ... för dagen!

Har införskaffat en locktång ... eller rättare sagt kronprinsessan ville ha och jag köpte!  En ganska naturlig fördelning i vår familj. Jag skulle bra ha överlevt utan ...  men visst är det kul att ibland kunna variera frisyr. 

Kommer ni ihåg när det var pop med permanentat hår? Egentligen var ju håret inte särskilt snyggt när de var ny permanentat utan jag gillade det mest när permanenten var gammal och utvuxen. Lite så tycker jag att min dagens frisyr ser ut. Eller så minns jag helt fel och mitt minne sviker mej totalt.






Tisdag är annars en sådan dag då jag på morgonen har lite mera tid i och med att vår lilla skolfröken först börjar kl 9. Annars har jag nog ingen extra tid att på morgonen börja locka håret. Det tar inte länge men nog så pass att man måste reservera c 15 minuter för att få alla hårslingor lockade. 

Och försök nu att inte fästa blicken på mina naglar. Dom blir och se ut så här när man en måndagskväll har för mycket extra tid. 





Det är med en Philips ProCare Curler jag fixat dessa lockar. Det är fråga om en konformad locktång. Bara att snurra håret runt tången och kamma med fingrarna när håret har svalnat. Super enkel att använda om man vill ha lite lockar och vågor i håret. 


Men kan informera om att det inte finns så mycket lockar kvar efter en hundpromenad i värsta ösregnet :(


Inga kommentarer:

Ju fler kockar ...

Ju fler kockar ... desto sämre soppa! Ett ordspråk som efter igår faktiskt får gå och slänga sig i väggen om man frågar mej :)  Fic...