Blindfold




Detta är ju absolut ingen vin blogg  ... fast det lite verkar så enligt de senast fredags inläggen ;)

Men som sagt ... senast fredag var jag till Alko och fixa en "Gott&Blandat" påse till mej själv. Och en av mina "godisar" i påsen var dagens vin. Ett vin som faktiskt var helt inhandlad  i blindo, för innan ikväll så hade jag aldrig druckit vinet. 

När jag köper vin i blindo så måste jag medge ...  att jo visst sneglar jag lite på alkos etiketter. Jag kollar lite syror och socker  ... och rör det sig lite runt det jag brukar gilla så kan jag bra tänka mej att testa vinet. Och så var fallet gällande denna flaska. Och att flaskan ännu har en lite udda etikett gör ju att jag absolut måste testa vinet. 

Bearflag var ett helt riktigt OK vin. Till en början ganska söt men nog ändå mjuk i smaken. Vi snackar nu om ett riktigt bra allround vin för hösten 2015.



Ha nu en skön fredag ... som är min bästa kväll i veckan ... alltså ses vi snart igen!

♥ 


Inga kommentarer:

Kom in i rätt höststämning

I höstens tider finns inget godare än en värmande soppa. Smakrika och färgglada  soppor är både vackra att se på och goda att äta. ...