Helt ärligt




Blev själv tipsad om denna nyhet och måste nu i min tur tipsa resten av världen.

Det är Valios Eila® kermavanukas. Detta är nu fråga om en riktig smarrig och god grej. Och att den ännu är snygg att lägga fram är ju bara plus. 

Denna fick mej att tänka på att jag borde lägga ihop en trerättersmeny med enbart hel-och halvfabrikat. En meny som vem som helst kan fixa. Vad tycker ni ... tummen upp eller tummen ner för detta förslag?






Och så har vi inlett glöggsäsongen 2015. Och vi gjorde det med Blossa ... Blossa 15 med smak av Earl Grey. Och vilken härlig flaska Blossa har i år ... denna blå-och vitblommiga flaskan gillar jag verkligen. 

Så nu kan man då ett par månader framöver sitta och dricka sin kopp te varje kväll i en lite lyxigare version ... Me like (fniss)






Och så har mitt runda ansikte med de runda kinderna ... som pryds av tydliga skrattgropar ...  fått något nytt att rama in mina ögon ... som i min mogna ålder nu så fint pryds av tydliga skrattrynkor.

Det blev ett par väldigt enkla och simpla i och med att jag använder mina extra ögon hela tiden. Optikern frågade om dom ska fixa progressiva linser. Då var jag snabb och svara att så gammal är jag ännu inte ... vi tar det sen om något år. Lite nojig över ålderskrämpor får man väl vara.



Inga kommentarer:

Julig smak av äpple

Batteriet är laddat efter den årliga weekendresan med de bästa av brudar.  Tack igen  A, B och C för allt skratt och alla tokigheter...