Mogna päron




Man kan bra säga att jag har en ruccola period på gångs för jag har ruccola med i så gott som allt jag äter nuförtiden. Det är nog den lite peppriga smaken som jag tycker att passar till allt. 






Denna sallad är ihop kastad av vad som jag hitta här hemma. 
Ett moget päron, en bit brie och ½ paket bacon ... och sätter man ihop dessa ingredienser med lite vanlig grönsallad, ruccola och frön så får man en god sallad.

  



Riktigt saftig och mumsig ... och kan även tänkte mej att denna sallad lämpar sig riktigt fint som en förrätt. A och O med denna är att päronet är riktigt moget, mjukt och saftigt.




2 kommentarer:

Silje sa...

Något av det läckraste jag sett på länge :)

Bella sa...

Och riktigt, riktigt gott var det också :)

Finner inga ord ...

... och vet inte ens hur jag här på bloggen skulle kunna uttrycka mej gällande den tragiska händelsen som hänt i Ekenäs. Den berörd...