Att kavla fram julkänslan





Varför heter det pepparkaka? Var har den sitt ursprung och hur gammal är traditionen att baka pepparkakor till jul? Och BLIR man snäll av pepparkakor?

En sak som i alla fall är säkert är att man får julkänsla när man bakar pepparkakor. Åtminstone om man gör som jag gjorde... dricker glögg, hör på julmusik och sjunger med allt vad man kan. 







 Det är nog mest hjärtan jag brukar baka. Men det blev även några plåtar vanligt runda med texten GOD JUL. 






Äger du ingen bakstämpel så kan du lika bra göra fina avtryck med exempelvis undersidan av ett glas. Bara att kolla genom alla dina glas för att se vad det döljer sig för fina mönster där under.



Imorgon måste jag stiga upp extra tidigt  ... en orsak är att jag har typ tusen adventskalendrar att öppna (barnet i mej fnissar) och den andra orsaken är att jag ska med ett tidigt tåg. 



Ha nu en mysig kväll alla så ses vi snart igen!


KRAM





Inga kommentarer:

Ullanlinna

Knappast först skålen bubbel på Ullanlinna :)  ... men första i denna lokal för våran kronprinsessa. Igår var det invigning så nä...