En laxsmörgås är ju aldrig fel




Den här veckan har jag inte bloggat om så mycket annat än farsdagen. Nå ... lika bra att ännu köra det sista inlägget. Och orkar du inte mera läsa om vårt farsdagsfirande så är det nu då lika bra att du klickar ner sidan, lägger dej i soffan och väntar på fredagsmyset.






Och till er som ännu hänger kvar ... nu blir det lite mera om förrätten.

Tror inte man kan servera en mycket enklare förrätt än vad jag gjorde i söndags. Det du behöver är en bit mörkt bröd .. jag hade maltlimpa ... smör, krispig sallad, ruccola, kokt ägg, en skiva kallrökt lax och så toppar du det hela med dill.






Tar inte länge att förbereda och ser ju riktigt lyxigt ut vid servering.
Sådant gillar jag ... lite insats men mycket lyx känsla.

Och lilla Vera hade gjort dagens placeringskort.



Men nu ...
It´s Friday night  ...
Time to be a hero and rescue some wine trapped in a bottle ;)




Inga kommentarer:

Stugliv

Vi drog ut till min gudmors och hennes mans sommarstuga på fredag för att njuta av stugliv, båtliv och skärgården ... och självklart a...