Frukost, frisyr och roligt som f_n





Måste börja med att säga sorry ... har inte haft tid att hänga här på bloggen de senaste dagarna. Blivit helt super dålig med mitt bloggande samt läsande och kommenterande av andra fina bloggares inlägg. Skall försöka bättre mej. 

Men nu lever vi igen den tiden på året då det är mörkt när man kommer hem från jobbet ...  och som amatörfotograf är det inte så lätt att få en bra bilder under sådana förhållanden.  Tacka gud så finns det Instagram ;)







En annan orsak till min lilla bloggpaus var en jobbresa till Åbo mitt i veckan. Mycket lyckade arbetsdagar på alla sätt ... men bäst i minnet blev nog en föreläsning av Katri Saarikivi, från Helsingin yliopisto. Så härligt att vara åskådare ... trots lite torsdags trötthet ;) ... när en föreläsare behärskar alla element i en föreläsning så som hon gjorde.







Denna sköna lördagseftermiddag förvandlas sakta men säkert till kväll. Bara jag har bloggat klart skall jag ta itu med förberedelser inför morgondagen. Farsdagslunch inbokad i vårt hus. Men först ska det bli en lyx frukost. Det är ju HANS dag imorgon. Och fast det är meningen att det är barnen som skall uppvakta sin far så är det nog jag som tassar upp tidigt en söndag för att fixa en lyx frukosten. Frukost inspiration kan ni hitta här och till inspiration till en brunch kan ni hitta här.


Undrar du över min lördags frisyr (en test för mej) ... en mycket finare version och how to do hittar ni här.




En fin lördag och kram till er alla kära läsare där ute i världen ... ni bara ökar och ökar och det är ju kul!




Inga kommentarer:

Ju fler kockar ...

Ju fler kockar ... desto sämre soppa! Ett ordspråk som efter igår faktiskt får gå och slänga sig i väggen om man frågar mej :)  Fic...