Hillitty




Halloween dukningen ... varsågoda.

En mera hillitty version jämfört med  fjolårets Halloween festDen nya duken som pryder bordet sydde jag av Vallilas tyg Lumi.  Finsk design är egentligen riktigt, riktigt snyggt. 


 Färgen och mönstret i Lumi tyget lämpar sej helt perfekt till vårt kök. 

Och i och med att bordsduken är så mönstrad som den är så kan man bra skippa allt vad som heter blommor och annan bordsdekoration för den skulle ändå inte komma fram.






Servett valet inför den här helgen var ju ganska självklart. 

Kan redan se hur bra duken kommer att passa med en julröda servett och varför inte fira in det nya året med lila som temafärg. 






Bordsplaceringskorten löstes så här finurligt denna gång. 






En ett lite öga här och där fick fungera som det skrämmande inslaget i dukningen. 


Idag då ... 
Nu ska lätt trötta jag ta itu med disken som så där vackert nu pryder diskbordet. Och sen ska jag absolut kolla i Så Mycket bättre som kommer som repris idag ... i och med att jag missade det igår. Så att så ser min söndagsförmiddag ut.



Happy söndag bloggisar 



Inga kommentarer:

Midsommaren

Midsommaren kom och gick .... och vi har haft en riktigt bra sådan. Den mera stillsamma versionen innehåll även den de viktiga elemen...