Hosianna dagen




Startar första advent ... Hosianna dagen ... med något sött och gott innehållande en massa kärlek ... till mej själv, de familjemedlemmarna som var vakna  ... och nu även i bildformat till världen, till er.

Vem älskar inte plättar till frukost.






Något som jag inte älskar är det att jag inte hitta våra ljusslingor någonstans i vårt hus i år. Hade igår planerat att ha den stora sladdupptrasslardagen men det blidde inte så utan fick istället sätta ner en massa euron på nya julljus. 

Och så det bästa ... när vi kommer hem så sitter min kära man och läser gratisreklam och ropar högt och tydligt att i veckan har dom uteljus på rea.

Så när den här julen är slut och jag plockar bort uteljusen så ska jag se till att bloggar om det. På så sätt har jag det dokumenterat och nedskrivet ... så jag nästa år vet vart jag lagt dem. Bra idé va (fniss)






Första advent betyder alltid att det nu typ en månad framöver är fullt i kalendern. Mina, hans och barnens ...julfester, julresor, arbetsresor, glöggmingel, julpyssel, julhandel, julmarknader ... 

Skall försöka skriva ner några rader här på bloggen mellan allt detta program. Först ut idag är lilla prinsessan dansuppvisning. 


Önskar er alla en finfin första advent!


KRAM 



2 kommentarer:

Mantelilaakson Susanna sa...

Hurmaavat letut!!
Aamiaisen tai brunssin kuningatar!

Leppoisaa joulunodotusta täältä Mantelilaaksosta!

Bella sa...

En mysig väntan inför julen också till Mantelilaakso!

Farsdag

Farsdag och självklart uppdukat till en mega frukost för familjen.  Bacon och ägg, frukt, olika pålägg, yohurt med kiwi, färskt bröd...