Mingel under advent?




  Idag inhandlade jag årets första julblomma. Det blev en röd julstjärna. Försöker lite med våld få fixat julstämning. Vet absolut inte var den lurar i år för normalt jag brukar jag vid det här tiden redan var i fullgång med planeringen. 

Nå jag hinner. 

Snart har vi december som ju verkligen är en månad som bjuder på många tillfällen för mingel. Så jag tänkte passa på att tipsa er om en favorit (i repris), en klassiker, en riktigt god mumsbit som är perfekt till varm glögg eller rött vin.






Pepparkaka med ostkräm
(c. 20 st)
2 dl grädde
150 g brieost
Fikonmarmelad
Pepparkakor


Vispa grädden ganska lätt. Mosa osten och tillsätt grädden. Blanda till en jämn massa. Spritsa ostmassan på pepparkakorna. Garnera med fikonmarmelad.




2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har provat fixa det här, men vad gör jag för fel då osten blir som klimpar i grädden?

Bella sa...

Det kan ju vara skillnad på osten ... liksom hårdheten på "ostskalet" kring den mjuka delen. Blanda heller inte ihop allt på en gång utan rör in lite av grädden i gången. Se även till att allt har samma temperatur. Hoppas du lyckas nästa gång. Och inte var min ostkräm heller helt sammetslen ;) / Bella

En lite bortglömd sötsak

Jag hade ingen tid att blogg om min födelsedags"tårta" innan resan ... så tänkte göra det nu istället.  Det bjöds på en en...