En bloggares fruktkompott




Alltså ... så mycket finare fruktfat man får då man kan köpa clementiner som ännu har några gröna blad. Till julen brukar vi förutom en massa godis även ladda upp med en massa frukt  ... som motvikt liksom. Nu hoppas jag bara innerligt att dom ännu har sådana här bildsköna clementiner i butiken när jag skall julhandla all mat. 





Förutom att jag mumsar i men en massa vackra clementiner så förbereder jag även lite inför jul. Idag är det blanda annat maltlimpans som skall bakas. 
Receptet hittar ni HÄR och i samman inlägg hittar ni även sillen vi inte klarar oss utan då det är helg. 


Nu när en massa har många dagar julledigt kan jag passa på att tipsa er om en app jag kom över för några dagar sen. 

Appen heter Star of Africa (svensk, finsk och engelsk)... och precis som namnet antyder utlovar denna app extra spänning när du spelar det traditionella brädspelet Afrikas stjärna. 



Och detta var dagens fruktkompott ... en salig blandning.


Ha en fin julvecka och stressa inte för mycket!

KRAM 






Inga kommentarer:

Ju fler kockar ...

Ju fler kockar ... desto sämre soppa! Ett ordspråk som efter igår faktiskt får gå och slänga sig i väggen om man frågar mej :)  Fic...