Fredagsvepet och home alone




Min kära familj tror att julen bara kommer ... utan att man alls behöver göra något. Nå visst kan det delvis vara sant ... för visst skulle det vara jul utan att man gjorde något alls. Men man vill ju ha den där julstämningen ... det där mysiga. Så för att få det så måste man göra något. Som att baka pepparkakor ... som att köpa hem några julblommor ... som att byta fodral på prydnadsdynorna i soffan så dom är så där juligt röda. 

Så nu pryds soffan med knallröda prydnadsdynor och huset har även fått några knallröda julstjärnor och en amaryllis ... som jag ännu inte vet om det är en röd eller vit en. 


Han som jag bor med är på en 24 h julfest med boysen till Åbo ... så ikväll är det jag, barnen och deras kompisar här hemma. 






Och i och med att huset är fullt med ungdomar och ungar har jag bra med tid att sitta och planera julen och själva juldukningen lite mer. Ifjol kände jag för att göra juldukningen lantlig så det blev en massa rutigt i rött och vitt och små pryddes även bordet av små söta gröna granar. 






Julen 2013 var det rustikt i brunt och beige som gällde. Och det året fick även alla en egen pepparkaka. 






Sitter nu som sagt och funderar på juldukningen 2015 och har lite fastnat för att göra något med rosor. Röda, vita ??? ... har absolut igen aning för allt är ännu väldigt flummigt i mitt huvud. Åtminstone känner jag idag för att lite rubba på det typiskt juliga och istället få till en julig stämning på något annat sätt. Få se vad det blir. Och jo lovar att ni får se slutresultatet. 






Och när jag en gång har massa egen tid så passar jag även på att planera nyårsfesten lite mera ingående. Inbjudan har gått ut och så här såg årets "logo" ut.

Skulle jag skola om mej precis idag så skulle jag absolut välja en utbildning inom grafisk design.



Önskar er alla en skön kväll ... och skål det är fredag ;)




Inga kommentarer:

Ullanlinna

Knappast först skålen bubbel på Ullanlinna :)  ... men första i denna lokal för våran kronprinsessa. Igår var det invigning så nä...