Hälsningar från Fiskars Bruk




Idag var det en lite bättre dag på jobbet. Jag och några av mina arbetskamrater tog oss en rekreationsdag för att insupa lite julstämning i Fiskars Bruk. En perfekt eftermiddag. Det ända som saknades var nog lite snö.






Då vi går in och ut i alla härliga butiker inser jag att jag helt glömt att önska mej några saker av tomten. Som en saftkanna med lilla My. Den skulle vara helt perfekt till sommaren då det dukas upp till fika ute på verandan. 






Och Arabis muggen Tuokio har jag redan många år drömt år. Men har aldrig skaffat mej dessa i och med att jag även är lite små kär i muggen Mon Amie från Rörstrand och har svårt att välja vilken jag vill ha. 






Vi såg en massa fina hantverk i Fiskars ...  men bäst tyckte nog brudarna i mitt sällskap om  Petris handgjorda praliner






Själv stod jag över pralinerna och tog en kopp Hot Chocolate gjord på riktig choklad och som serverades med vispgrädde. Alltså mums ... absolut den bästa varma chokladen jag druckit på länge. 






Innan hemfärd stannade vi ännu vid Desico  så att vi alla kunde fylla på våra ljusförråd inför julen.

Det är i Fiskar man hittar färggranna doftljus till släkten, handgjord choklad till gudmor, snöspade till pappa, smycken till frun och delikatesser till julbordet. 


Tack Heidi, Nina, Biggi, Annette och Soile för trevligt sällskap och en super eftermiddag. Detta med en utfärd innan jul måste bli en tradition.





Inga kommentarer:

Kom in i rätt höststämning

I höstens tider finns inget godare än en värmande soppa. Smakrika och färgglada  soppor är både vackra att se på och goda att äta. ...