Julstädning och mutor





Söndag och jag steg upp riktigt tidigt så jag skulle ha tid att läsa några kapitel i en bok .... för att sedan väcka familjen så att vi tillsammans ska ägna resten av dagen till julstädning. Gissa om ungdomarna gillar detta ;)

Det här med julstädningen sitter djupt i själen. Det finns en massa olika åsikter om just julstädning och är själv lite av den antika personen som vill ha allt städat, polerat och skinande blankt innan granen kommer in. 







Har dock blivit lite bättre mot vad jag var förr. Då skulle vartenda skåp rengöras invändigt och varenda hylla torkas av ... och sen skulle allt läggas tillbaka i sin rätta ordning. Allt detta plus den normala städningen på en och samma dag.

Nu har jag blivit bättre ... nuförtiden har jag delat upp dessa sysslor längs med hela december så idag är det egentligen bara ytorna som skall dammas av. Sådant som kylskåpet, köksfläkten och skurande av badrummet har vi redan fixat.






Lite fyllda croissanter fungerar till mycket ... bra som frukost, till fika, till kvällsmål och fungerar även helt bra som mutor.



Trevlig fjärde advent på er!




Inga kommentarer:

Julig smak av äpple

Batteriet är laddat efter den årliga weekendresan med de bästa av brudar.  Tack igen  A, B och C för allt skratt och alla tokigheter...