Våra vänner småfåglarna




Blomlådorna under våra köksfönster får nu till jul fungera som fågelmatare. Tror att både talgoxar och blåmesar kan tänka sej att mumsa i sig lite äpple. 






Så nu kan vi bara vänta och se när alla de glada stannfåglarna kommer fram från skogen och kollar ... och kan se att deras julbord är framdukat. 






Det är nog inte bara småfåglar vi kollar ... den här lilla tösen kolla lite titt som tätt ifall hon skulle få se en skymt av någon tomte där ute. Gissa om hon är ivrig och väntar på julgubben. 

Man brukar ju säga att julen är barnens högtid ... och nog ligger det något i det för visst är det härligt att via ett barn följa med väntan. 


Nu är alla julklappar fixade och det firar jag med lite bubbel i glaset. Bara jag har bloggat klart skall jag ta itu med att fixa jullådor. Skall bland annat testa denna ... Bataatti-punajuurivuoka men istället för mögelost (är inte en så stor fan av den) så kommer jag att lägga i Valios Koskenlaskia 


2 nätter kvar ... och sen kommer tomten :)



Inga kommentarer:

Finner inga ord ...

... och vet inte ens hur jag här på bloggen skulle kunna uttrycka mej gällande den tragiska händelsen som hänt i Ekenäs. Den berörd...