-25 grader Celsius



Det är kallt i mitt land ... men det är väl så det ska vara om man valt att bo här i vackra norden. 

I vårt hushåll finns en stor kakelugn i vardagsrummet och så har vi en vedeldad bastu ... och sådana här kalla dagar är dessa två verkligen guld värda. 

Men dagar när temperaturen sjunker till -25 grader så börjar man lite fundera på vad man ytterligare kunde ha för värmekällor. Har alltid drömt om en öppen spis i köket men i och med att vi renovera köket för bara något år sedan så kan jag inte på något snyggt sätt lägga fram till min kära man att jag nu skulle vilja ha en vedeldad köksspis och att vi igen skall fixa om köket. 






Så nu har jag tänkt så här ... nu ska jag ta upp vårt sovrum till diskussion. Det är ändå i behov av en ytrenovering och då skulle vi på samma gång kunna inhandla en braskamin .. typ som på bilden ovan. Vårt sovrum ligger vid bortre ändan av huset så att fixa det praktiska gällande skorsten, rökutag och intag skulle kunna göras ”ganska” enkelt. 

Tänk er att en kall vinterdag kunna elda. Nu snackar vi verkligen mysfaktor ala lyx i ett sovrum ... och jag tror att han inte är så jätte svår att övertala ;)



KRAM
 


Inga kommentarer:

Julig smak av äpple

Batteriet är laddat efter den årliga weekendresan med de bästa av brudar.  Tack igen  A, B och C för allt skratt och alla tokigheter...