En grön start på en vit söndag




God morgon alla ny läsare och god morgon även till alla gamla trogna.

Tänkte börja denna söndag med att lite berätta vem jag är till er nya läsare ... som hittat hit till min blogg. Är en tre barns mor ...  det är Fanny 18, Ville 16 och så vår lilla aftonstjärna Vera som är 7 år. Gift med min ungdomskärlek Robban ♥. Till familjen hör även en svart labbis Hugo. Vi bor i ett egnahemshus i vackra Ekenäs. Har ett 8-16 jobb så bloggandet är mera en hobby.






Och så här beskrev jag mej själv för bara några veckor sedan ... 

Mitt namn är egentligen Isabella Alén men inte ens min mamma när hon var riktigt arg på mej då jag var liten ropade Isabella. Jag är mera känd som Bella så att bloggen skulle heta något med mitt namn var en självklarhet. Jag visste även från början att det säkerligen skulle blir en massa bloggande om vardagen och familjen så där av Villa Alén. Jag är en finlandssvensk bloggare från Ekenäs som ligger i södra Finland. Jag började blogga sommaren 2010 så det har blivit några inlägg genom åren. Under dessa år har inläggen blivit mera receptbaserade och till allas lycka har bilderna blivit avsevärt bättre.

Tack vare bloggen så har jag fått vara med om en massa kul. Bland annat var det bloggen som gjorde att jag började jobba som matskribent för en dagstidning 2014. Men trots att jag bloggat så pass många år som jag gjort så känner jag mig ännu väldigt blygsam och har svårt att själv marknadsföra och ropa ut till hela världen att gå och kolla min blogg, fast jag annars är en ganska pratsam och livad till min personlighet.






Kan även berätta att jag älskar söndagar ... framförallt för att man då har tid att göra god frukost. Denna söndag blev det en grön smoothie som sällskap till min smörgås.






GRÖN SMOOTHIE 

(2-3 stora glas)

½ färsk ananas
1 avocado
en stor näve spenat
is (bara för att den skall vara kall) 
c 1 dl kallt vatten

Bara att lägga allt i en mixer och mixa tills allt blandat sej.






Nu sitter jag här i köket ... knapprar i mej den andra halvan och bloggar.
Men får nog helt snart logga ut för att klä på mej, gå ut och delta i snöröjningen.


Ha det gott!



Inga kommentarer:

Farsdag

Farsdag och självklart uppdukat till en mega frukost för familjen.  Bacon och ägg, frukt, olika pålägg, yohurt med kiwi, färskt bröd...