Huomenta!




God morgon!

Medan jag äter min frukost pågår ett sådant där magiskt snöfall utanför köksfönstret. Snöfall när de stora flingorna vackert och sakta dalar ner. Ett alldeles stilla snöfall. I lugn och jämn takt. Man kan bara sitta och njuta ... och drömma sig bort. 








Hör du till dom som älskar att ha avokado på min smörgås så skulle du helt säkert gilla mitt morgonmål. En frukostmacka med fetaost och avokado. 

Bara att med gaffeln lätt krossa avokado och fetaost och så kryddar man med lite svartpeppar och flingsalt. Smakrikt och härligt!



Idag ska det bli portergryta ... perfekt veckosluts mat ... och den behöver någon timme för att blir mör och god ... så bara jag har dagdrömt klart ska jag ta itu med den. Och medan den puttra på ska jag snabbt svänga ihop en blåbärspaj till eftermiddagsfika för det har lilla prinsessan beställt. Så att så ser min förmiddag ut :)


Önskar er alla en riktigt fin dag!





Inga kommentarer:

Kom in i rätt höststämning

I höstens tider finns inget godare än en värmande soppa. Smakrika och färgglada  soppor är både vackra att se på och goda att äta. ...