onsdag 6 januari 2016

Lite mera franska idag




Ordet ombre kommer från franskan och betyder skugga.



Ombre är en frisyr och frisyrteknik som innebär att håret är mörkare vid rötterna och ljusare vid topparna. Och som ni kan se så har jag nu då ett ombre hår.


Det bara blev så ... inte många dagars funderingar utan ett spontant köp på tisdag och så var det hela fixat på tisdagkväll. Har länge redan beundrat dessa frisyr ... så kanske inte något helt obekant för mej. 

Men man kan verkligen i detta fall snacka om päähänisku.







Honungs Caramell heter den mörka färgen ... och kan nu i efterhand bara konstatera att det kanske blev lite väl mycket mot det morotsröda vid rötterna. Nå jag hör ju till dem som inte gråter över mitt hår. Har ju under min livstid haft alla möjliga frisyrer, färger och hårlängder. Och så vet jag av många års erfarenhet att den riktigt starka färgen ... som jag nu känner mej lite främmande för ...  kommer att lägga sej efter redan ett par tvättar. 






“Why change? Everyone has his own style. When you have found it, you should stick to it.”


... JO ... men livet blir ju lite trist om man inte vågar, om man alltid bara gör allting som man alltid gjort  ... eller hur! Jag vet att jag själv brukar använda en mening som typ "Hon/Han ser ju lika ut som hen gjort typ i tusen år"


Så nu kör jag så här ... med ombre hår ... några månader, veckor eller kanske bara dagar ????? 

Måste känna efter!




Inga kommentarer: