Mitt hem är min favoritplats





Och så var vi tillbaka till vardagen efter en lång och skön ledighet. Har haft en riktigt super bra semester ... precis vad som behövdes för att ladda batteriet så man orkar igen några veckor innan sportlovet då vi igen är lediga.
  





Förutom de obligatoriska julmiddagarna och nyårsfesten så har det här hushållet inte gjort så mycket annat än tagit långa sköna sovmorgnar. Och när jag äntligen stigit upp ur sängen så har jag sen ännu halva dagen gått omkring i min nya pyjamas och mina nya tofflor. Jo tomten hämta så gott som allt som jag hade på min önskelista så jag måste ha varit snäll.  







Och den som följt mej på Instagram har även kunna se att det blivit en och annan frukost i sängen denna julhelg. Snacka om lyx.






Har slukat böcker och så har jag även hunnit med några filmer och även haft tid att kolla in hela säsonger av utvalda serier. Det är så här man slappar och det är så här det blir när det inte fanns någon snö under själva jullovet.  






Men tur så har det ÄNTLIGEN kommit snö. Verkligen efterlängtat.






Under julhelgen gjorde jag även bekantskap med en "italienare" .... och kunde ganska hastigt konstatera att vi kommer att bli goda vänner och att vi kommer att umgås ganska mycket framöver. 






Nyårsfesten med alla våra gäster var som alltid en härlig kväll. Snacka om allt mellan himmel och gjord. Några nyårslöften gjordes och jag lovade att jag skulle undvika alla sorter av idrottskador och typ i samma mening snackades det om att några av oss brudar skulle börja golfa. 

Men helt seriöst kan jag meddela att jag lite lovat mej själv att stanna upp och känna doften av rosorna. 



Don't hurry. Don't worry. And be sure to smell the flowers along the way.






Ihop med snön kom kylan så nu eldar vi. Så himla mysigt att kura ihop sig i en stol med en bok framför brasan.


En favoritplats är vad det är!


Men innan jag kurar ihop mej i mysställning skall jag fixa mat tills imorgon. Ska bli Broilergryta så barnen har enkelt att fixa lunch.


Varma KRAMAR till er alla så här i vinterkylan!





Inga kommentarer:

Julig smak av äpple

Batteriet är laddat efter den årliga weekendresan med de bästa av brudar.  Tack igen  A, B och C för allt skratt och alla tokigheter...