”Toast soldiers”




God morgon på er!

Lördagsmorgon ...vilket innebär att det finns gott om tid att fixa frukost.

Igår var det inte en sådan start på dagen ...  för igår vaknade jag 7:25 och redan klockan 8:05 låste jag upp dörren till mitt arbetsrum. Och däremellan även fixat Vera skolklar och kört henne till skolan. Kändes som om jag både åt min frukost och borsta mina tänder på en och samma gång. Så när jag kom till jobbet och skulle ta av mej vinterkappan var jag lite orolig över om jag hade kläder eller mitt nattlinne på. Så kan det gå när man somnar om och lite försover sej. 






Men som sagt inte en sådan kaos morgon idag. Idag startade vi lördagen med 
 ”Toast soldiers” som är en av de klassiska engelska frukosträtterna. Gillar man löskokta ägg så gillar man också detta. 






Smörstekt rostbröd som doppas i löskokt ägg ... proteinrikt och gott. Men att ägg är nyttigt och proteinrikt är kanske inget nytt för många av er. De smörstekta ljusa brödskivornas nyttighet kan man ju sen diskutera ;)



Ha det gott och njut av lördagen så ses vi snart igen.


KRAM 




2 kommentarer:

barabrittiskt sa...

Mmm. Det där är ju en riktig brittisk klassiker. Har du sett att det finns soldiers som äggkoppar? :)

Bella sa...

Hej Charlotte ... och jo en riktigt god klassiker som jag tyckte att man fler borde känna till. Och tack för tipsen gällande äggkopparna .. skall hålla utkik efter sådana. Ha det gott / Bella

Farsdag

Farsdag och självklart uppdukat till en mega frukost för familjen.  Bacon och ägg, frukt, olika pålägg, yohurt med kiwi, färskt bröd...