Ändrade planer




Vi skulle åka hela familjen, vi skulle skrinna på Helsingfors mest stämningsfulla skridskobana, vi skulle besöka Ateneum och gå på deras  sportlovsevenemang ....
men lilla sessan hade igen fått feber så det blev ändrade planer. 






Det vara bara kronprinsessan och jag som packade våra övernattningsväskor. 

Bor så gott som alltid på Marski som ligger ett stenkast från Stockmann och Teatteri ... ett perfekt läge för mej.  Och i och med att det bara var vi två ...  så gjorde vi även upp ett helt nytt program.

Nu gick besöket ut på shopping, mat, dricka, shopping, mat dricka ;)

Vet inte när jag senast stått och funderat så här länge över vilken färg på läppstift jag ska ha. Två biträden, testning, lite analys av vilken nyans min hy har och vad för pigment jag ska plocka upp med hjälp av ett läppstift. När ska jag ha läppstiftet? ... morgon, dag, middag, kväll????  Det här med smink ... det är en helt egen vetenskap i sej själv och jag inser nu att jag egentligen har noll koll på läget.

Men sak samma ... med expertis hjälp har jag nu ett läppstift och en läppenna som ska passa mej ... och som jag kan ha på 24/7. Återkommer.






Jag trodde heller inte att jag behövde något nytt i klädväg ... men då man går i butiker som fått in en massa nytt inför våren så blir man nog övertalad att man visst behöver.

Så det blev lite nytt ... trots att jag inte behövde (fniss)
Återkommer.


Nyfiken på mera bilder från vår 24 h utfärd ... kolla mitt Instagram.


Kivaa lauantaita ja kivaa iltaa kakille!



Inga kommentarer:

Midsommaren

Midsommaren kom och gick .... och vi har haft en riktigt bra sådan. Den mera stillsamma versionen innehåll även den de viktiga elemen...