En bloggare




Vet inte med er ... men som bloggare så känner man väldigt bra till sina bra och dåliga sidor. Och nu idag tänker jag mera på det man ser på bild ... och inte min inre skönheten (fniss). När man tar så pass många bilder på sej själv  ... som bloggare oftast gör ... så ser man verkligheten väldigt ofta. 

Som på bilden här ovan där ni ser en väldig naturell version av jag ... med rynkor, oplockade ögonbryn och torra läppar. This is me!

Orsaken att det blev en så nära bild som det blev var att jag var ut efter en närbild på mina fina papiljotter.  Så när man sen sätter sej för att kolla bilderna i datorn så kan det just ploppa upp en sådan här. 






Men nu ska vi inte snacka mina skavanker och rynkor ... utan värmespolar. Brukar nu som då läsa bloggen Att vara någons fru ... och då jag läste ett av hennes senaste inlägg blev jag påmind om att jag har ju också värmespolar liggande i något badrumsskåp. 

Hade helt glömt bort hur enkelt man får fixat stora fluffiga lockar. Och i och med att papiljotterna får ligga i håret en stund så hinner man göra mycket annat under tiden. Vilket man inte kan göra om man använder locktång.  






Så när värmepapiljotterna kallnat är det bara att rulla ut lockarna och dra med fingrarna genom håret. Och här ser ni slutresultatet. Och så på med lite hårspray så att lockarna behåller formen.


1 kommentar:

Paula sa...

Det blev verkligen snyggt. :) Passar dig perfekt och värmespolarna sliter inte lika mycket i håret. Värmespolar var mycket på modet tidigare men nu gäller ju bara alla möjliga apparater. Hoppas att det går köpa någonstans för mitt hår blir så torr och sliten av locktång och fönar mm... Kram/Paula ;)

En lite bortglömd sötsak

Jag hade ingen tid att blogg om min födelsedags"tårta" innan resan ... så tänkte göra det nu istället.  Det bjöds på en en...