.... men nog en massa grädde ;)




Inte det bästa vädret för pulkaåkning ... så Villa Alén skippa helt fastlagssöndagsfirandet. Nej ... det där låter lite väl dramatiskt. Vi säger så här ... vi försöker på nytt på tisdag när det är fastlagstisdag. Då blir det ärtsoppa och fastlagsbulle.






Så inga fastlagsbullar denna söndag ... men nog en massa grädde. För idag blev det Banana Split. Namnet kommer från att huvudingrediensen är en banan, som klyvs (split) på längden i två halvor ... och så behövs det chokladglass, vaniljglass, jordgubbsglass, chokladsås och en massa vispgrädde på det. 






Och på bara några minuter var hela det stora fatet tömt. Så stolt över min familj!

Nu lite vila i soffan  ... med gubben som är trött efter en natt i Åbo ... så att den här kaloribomben jag just åt lägger sej fint i min mage. Sen ska jag ut på en rask hundpromenad så att denna kaloribomb inte blir där för gott ... runt min mage. Den stora frågan är om jag skall sätta på mej mina skrinnare .... för så halt är det här hos oss.


Önskar er en fin fortsättning på söndag!



Inga kommentarer:

Ju fler kockar ...

Ju fler kockar ... desto sämre soppa! Ett ordspråk som efter igår faktiskt får gå och slänga sig i väggen om man frågar mej :)  Fic...