Vad jag gillar




Jag gillar söndagsmorgon.
Jag gillar god frukost.
Jag gillar Delikatessen på Stockmann.

Jag kan bra gå där hur länge som helst. Verkligen ett ställe där jag får en massa inspiration. Jag går och kollar in allt ... hylla upp och hylla ner ... och fyller köpkorgen med en massa delikatesser.






Med hem från Helsingfors kom bland annat en riktig god och fin chokladsås och även en ekologisk kokosolja av bästa sort. 






Och när mamma är hemma igen ... då blir man serverad en sådan här frukost.
Kanske inte den mest hälsosamma varianten av frukost ... men visst skulle livet vara lite utan innehåll om man inte kunde njuta av god mat?





FRUKOST PANNKAKOR

3 ägg
5 dl mjölk
3 dl mjöl
1½ tsk bakpulver
1 msk socker
lite salt

kokosolja till stekning

florsocker,chokladsås och frysta hallon

Vispa samman ingredienserna till en jämn smet. Stek pannkakorna i kokosolja. Pudra på lite florsocker, ringla över chokladsås och fördela de lite upptinade hallonen över pannkaksberget innan servering.



Önskar alla en riktigt skön söndagseftermiddag.

KRAM



Inga kommentarer:

Julig smak av äpple

Batteriet är laddat efter den årliga weekendresan med de bästa av brudar.  Tack igen  A, B och C för allt skratt och alla tokigheter...