Vart for den? ...




... alltså vecka 6. Känns som jag helt nyss stod i köket och fixa fredagsmiddagen och drack mitt fredagsvin. Och nu är jag här igen ... fixar fredagsmiddagen och dricker mitt fredagsvin. Är det så här det är att vara 40+  ... livet flashar förbi i speed fart? När jag var liten varade sommarlovet i evighet och jo vintern hade snö.

Miss ta mej inte nu ... jag har haft en helt nice arbetsvecka och jag gillar mitt liv som det är nu. Det är bara det att jag ibland skulle villa ha lite mera timmar i dygnet ... liksom mera timmar av de där roliga stunderna ... hinna njuta mera. Inte liksom "speeddate". 





För nästan en vecka sedan eller närmare bestämt senaste lördag hade vi pizza kväll. Hemgjord pizza är ...  åtminstone i vår familj ... något som alla gillar.

Och nuförtiden bakar jag nästan alltid med Myllyn Paras pizza mjöl. Enkelt  ... och så är pizzadegen lätthanterlig. 





Inga utsvängningar här inte ... utan den senaste tiden har vi kört med samma koncept. Pizza Margherita som bas. Lilla sessan Vera gillar den så ....  





... medan vi andra fyller på med lufttorkad skinka, ruccola och balsamico.

Och den här delikata pizzan fick sällskap av ett gott ... åter igen ett italienskt ...  ekologiskt rött vin .


Hali B

och så samma på svenska ..

Kram B


Kommentarer

Populära inlägg