Verkligheten

 



Jo vi äter allt jag bloggar om :)
Det är svaret på en av de vanligaste frågorna jag brukar få. 


God morgon på er! 


Oftast är det jag som stiger först upp på helgen. Endera dukar jag upp till en mega frukost för hela familjen eller så gör jag som idag ... bara lagar något gott till mej själv som jag mumsar i mej medan jag bloggar. Och det är här vid köksbordet ... oftast sittande i min rosa fluffiga badrock ... som jag bloggar så här på helgen. 






Drömmer om en liten egen blogghörna här hemma ... men det är mycket annat som först måste fixas innan jag kan börja förverkliga den drömmen.

Men dagdrömma får man ju alltid eller hur. Ett stort vitt skrivbord, en mysig matta, vackra tavlor och alltid färska blommor. Och tapeterna skulle var ljus gråa.


En liten parentes här emellan ... jo det är samma blommor som inhandlades i slutet av förra veckan. För tar man väl hand om blommorna ... byter vatten och gör en ny snittyta ... så håller dom sej bara fint. 






Men tillbaka till verkligheten ... och dagens frukostsmörgås.

Rostat franskbörd, Valios färskost med apelsinsmak, upptinade blåbär och så lite florsocker på det ... som att äta en liten bakelse direkt på morgonen. Den här lämpar sig fint lite när som helst man är sugen på något gott. Och så värst ohälsosam är den ju ändå inte. 






Som amatörfotograf så lyckas man inte alltid ... som ni kan se på skärpan på bilden ovan. Men en sak kan jag lova ... min frukostsmörgås var god!


Ha nu en fin fin lördag!



1 kommentar:

Nike - inredning, trender och studentliv sa...

Precis såna där smörgåsar åt jag vaaaaaarje dag förra vintern. Men då med hjortron på. Så tokigt gott. Precis som en bakelse, som du säger :)

Midsommaren

Midsommaren kom och gick .... och vi har haft en riktigt bra sådan. Den mera stillsamma versionen innehåll även den de viktiga elemen...