8 mars





Idag är det Internationell kvinnodag ... så hejja alla oss!

Visste ni exempelvis att i Kina får alla kvinnor idag en ledig eftermiddag från arbetet.






Ingen ledig eftermiddag för mej ... utan istället då det är tisdag så har vi ju med Vera en timme mera tid på morgonen. En timme på morgonen är verkligen mycket. Den där extra timmer gör att jag både hinner fixa en lite trevligare frukost och även har tid att sitta och njuta. 

Jag hör absolut till den procenten av befolkningen som skulle må så mycket bättre av att börja min arbetsdag ett par timmar senare än vad som är normal för en 8-16 jobbare. Men det är så här systemet fungerar så det är nog bara att anpassa sig. 






Dagens smarriga frukost ... för en person...

BANANPANNKAKOR

1 banan
1 ägg
½ dl mjöl

blåbär, kokosflarn, florsocker

Krossa bananen med gaffel. Blanda i ägg och mjöl och rör till en jämn smet. Stek i smör eller kokosolja. 

Pudra på lite florsocker på de färdigstekta pannkakorna. Servera med blåbär och kokosflarn.


Önskar alla ... kvinna som man ... en fin tisdag!



2 kommentarer:

Anonym sa...

Blir fina glutenfria plättar även utan mjöl, har testat.

Bella sa...

Tack för tipset :)

En lite bortglömd sötsak

Jag hade ingen tid att blogg om min födelsedags"tårta" innan resan ... så tänkte göra det nu istället.  Det bjöds på en en...