En påsk i pastell




Nu är det bara att vänta på gästerna .... för vi är redo för påskiga drinks!






Så blev det i år ... en påsk i pastell.

Orsak till färgvalet var mina fina rosa santpaulior som jag hade från tidigare. Och servetterna hittade jag i en vanlig matbutik ... tyckte att dom skulle passa riktigt fint till denna påskmiddag och mina blommor ... så dom fick följa med hem.  






 Det blev en "keep it simple" dukning ... så enda påskiga rekvisitan är de vita fjädrarna som jag hängde på ljusstakarna. 






Men i och med att det även är barn runt middagsbordet så tyckte jag att jag ändå måste ha något mera påskigt. Så bordet dekorerades ännu med en pojkhare till gossarna och en flickhare till alla små töser. Tur så har vi vår kiosk här i byn där man hittar så här fina godisar till påskbordet ... Tack Pamela :)




Själv fick jag också en trevlig påsk överraskning idag då jag kollade mitt Instagram. Lexington hade tydligen gillat en av mina bilder och regramma ... och som tack kommer jag att få en mugg. Nice :)


Ses imorgon!

KRAM



Inga kommentarer:

Julig smak av äpple

Batteriet är laddat efter den årliga weekendresan med de bästa av brudar.  Tack igen  A, B och C för allt skratt och alla tokigheter...